21 Şubat 2011 Pazartesi

Ben de tesadüfleri severim evet



Aslında bugün yazı yazmak gibi bir düşüncem yoktu. Yarın sabahın köründe başlayan sorumluluklarımı düşünüp, bir an önce uyumak isteğiyle bütün rutinlerimi yerine getirip yatağıma uzanmış TRT-Name dinliyordum. Bir iki şarkı dinleyip uyurum demiştim. Şiir okuduğum akşamlar bir iki şarkı yetiyordu. (Polise ifade verirmiş gibi anlatıyorum. Gece gece bu kadar oluyor sanırım memur bey.) 

Yatağıma uzandım. Siyah, minik radyomu elime aldım, düğmesini çevirdim… Ve sanırım bir mesaj aldım. Bu sıralar “tesadüf” muhabbeti çok dönüyor malum. (O filme de gitmedim henüz. Ne zaman giderim o da meçhul. Gitmeyi düşünüyor muyum o da meçhul. Bu konuyu da parantezi de kapatsam daha iyi olacak.) Ben de bu tesadüfü bir şeylere yormaya çalıştım ama beceremedim. 

Allah’ım bana ne mesaj verdiysen biraz daha açıklaştırabilir misin?

TRT-Name’de ben bugüne dek bir şarkıyı ikinci kez dinleme şerefine erişememiştim. “Tanbur” gibi çok çok beğendiğim şarkıları bu radyo kanalı sayesinde bulmuştum. Ama ne o öldüğüm bittiğim şarkıları ne umursamadığım şarkıları…kısaca her hangi bir şarkıyı ikinci kez dinlememiştim. Bu şarkıyı ilkti. İkinci kez çalıyordu. Çalabilmişti yine. Bir mesaj olmalıydı.

Bu şarkıyı birkaç gece önce dinlemiş ve “Not almalıyım. Sonra bol bol dinlerim.” demiştim, sonra unutmuştum. Nasıl unuttuğumun artık bir önemi kalmadı çünkü çok güzel hatırladım, tılsımlı bir hatırlayış. Uhrevi bir akla getiriş.

Neyse daha fazla heyecana gerek bırakmadan itiraf ediyorum şarkıyı:


Sözleri de biraz anlamlı gibi:

Seninle tattım ben her mutluluğu
Bırakıp gidersen bil ki yasamam

Ömrümden canımdan ne istersen al

Gülü susuz seni aşksız bırakmam

 

Üşüdüm diyorsan güneş olurum
Yanarım sevginle ateş olurum

Dolarım havaya nefes olurum

Gülü susuz seni aşksız bırakmam

 

Gönlündeki derdi siler atarım
Ümit pınarıyla coşar akarım

Kış göstermem sana ben hep baharım

Gülü susuz seni aşksız bırakmam

 

Güfte: Aşkın Tunca

Beste: Zekai Tunca


Ama neye yorsam bilemedim. En iyisi; şimdi gidip güzelce uyumalıyım, radyoyu açmadan. Elbet gördüğüm rüyalar bilinçdışımda neler olduğundan izler sunar ve ben bu tesadüfü yoracak bir “şey” bulurum.

Benden önce yoran varsa beri gelsin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder