26 Kasım 2011 Cumartesi

Sekizinci ay


Kasım da bitiyor. Ne berbat bir aydın sen öyle Kasım.
Aslında neden bu yazıyı yazdığımı bilmiyorum. Bir anda bilgisayarımı açtım ve içimi dökmeye başladım. Günlük yetmiyor mu diye soranlara: Bunu siz okuyabileceksiniz.
Esra'nın kaybının hayatımda yarattığı etki bir türlü sona ermiyor. Ersin istemiyorum. Her an aklımda olmaları, her hareketimden sonra aklıma gelmeleri... Ölümü unutmamamı böylece "daha insan" olmamı sağlıyor. İyi mi güzel mi bilemedim.
Sondan bir önceki vizelerin sadece üç sınavla geçmiş olması, ilk terapi deneyimimi yaşamış olmam, staj sınıfımdaki çocuklarıma alışmış olmam ve Sincan'dan giderek daha çok nefret etmem... Tabi bu ay kasımdı, acı olacaktı, hüzün olacaktı...
Vize dönemi evden uzak yaşadığım o baş döndürücü iki haftayı saymıyorum, değer verilenlerle unutulmaz anlar yaşandığı iki haftaydı o. Çağdaş marketin karşısındaki "özürlüler durağı"nda yenen sıcak kestane, Gençlik Parkı'nda içilen sahlep, cumartesi gecesini Berlin'e taşıyan "Soğuk Bir Berlin Gecesi" ve de tabi Olcay Kavuzlu, yürünen o soğuk Ankara geceleri, alınan açık mavi eldivenler ve tabi kulaklıklar... Aşk başka. 
Kasım.
Stajyer öğretmen olarak yaşadığım ilk öğretmenler günüydün sen. Esra olmadan yaşadığım ilk öğrtmenler günüydün. Tamam, hiç hediyem yok, bana hediye alacak öğrencilerim de yok ama olsun...
Bu ara tatilde geliyorum Esra. İnanmaya geliyorum.
Onun dışında soğuk, ayaz, kırmızı burun, ısıtılan eller ve biraz doğalgaz faturasından ibaretti Kasım.
Bir daha yaşanmayacak olan 2011 yılının Kasım'ı hoşçakal.

1 yorum:

  1. EMEL HOCA
    Nihanımmm; bana da hatırlattın acı kaybedişlerimi bu yazınla...
    Ne acı bir tesadüf ki ben de ilk öğretmenlik yılımın Kasım ayında kaybettim bir öğrencimi, bıçakladılar karlar üstünde... Günlerce giremedim o sınıfa derse... Sonra bir zümremi Erdal Hocamı kaybettim, görevi başında... Ardından bir seminere giderken kazada öldü üniversite hocam ve arkadaşım... Kimi sobadan zehirlendi, kimini trafik kazasında yitirdim, kimi amansız hastalıklara yenik düştü... Ve en ağırı ise, yaşarken kaybettiklerin var bir de... Ancak hayat her şeye rağmen devam ediyor ve acılar olgunlaştırıyor insanı... Sevgin, yüreğin ve kalemin daim olsun güzel kızım benim...

    YanıtlaSil