8 Ocak 2012 Pazar

Fotoğrafsız Yazılar

Her zaman süregelmiş bir konudur bu zengin ve fakir olmak ya da olmamak. Bu konu daha önce hiç bi' Zihin Engelliler Öğretmeni tarafından ele alındı mı bilmiyorum, belki de ilk kez ben yazıyorum.
Aslında bu sayfayı ilerleyen dönemlerde önce bir "evlilik danışmanlığı" sonra da "zihin engelliler öğretmenin anıları" olarak değiştirmeyi düşünüyorum ama bakalım süreç neler gösterecek. Benim yaşadıklarımdan ilham alan bu yazılar daha nelere gebe olacak bakalım.
Konuma geri dönüyorum.
Bu sıra etrafımda artan öğrenci trafiği ile birlikte görüyorum ki para öğrencilerin eğitimi için de her şey demek. Bir öğrencim ailesinin parası olmadığı için fazla ders alamadığından yerinde sayıyor ve hatta geriliyor; bir öğrencim ise parası bol bir ailenin çocuğu olduğundan tonlarca ders alıp bir güzel ilerliyor, bağımsız yaşama doğru ilerliyor. Peki bu çocukların parası olup olmamasını ne belirliyor? Kader demeyin bana!
Devlet "baba"mız adam gibi bir okul açıp ona adam gibi öğretmenleri koyup sonra da bir güzel eğitim verse, herkese, parasız! O zaman bu çocuklar orada burada özel eğitim almak ihtiyacı duymaz ve böyle eşitsizliklerle uğraşmak zorunda kalmazlardı.
Devlet okullarındaki o "tuhaf" sistemi görüp çocuklarını oraya göndermeyen aileleri sonuna kadar anlıyorum. Özel eğitim kurumlarına para saçmaktan yorulan aileleri anlıyorum. Bu adaletsizliği görüp anlamayan ya da görmezden gelen "devlet baba"yı anlamıyorum.
Gönüllü öğretmenler, gönüllü insanlar bu işe ne kadar yeter bilmiyorum. Bildiğim öğrencilerin arasındaki uçurumun giderek büyüdüğü.
Keşke milli piyango bana çıksaydı da her çocuğu içine alacak kocaman bir okul yapsaydım. Belki o zaman daha öğretmen olurdum. (Yedinci sınıfta yazıp "belki o zaman daha insan olurdum" yazıma gönderme yapmadan da duramadım)
Kafanızı şişirdim.
Sokakta deli deyip kaçtığınız çocukların, insanların öğretmeniyim ben. Hani şu yazın iki ay yatan! Şimdi o öğrencilerin acılarını paylaşıyorum sizinle. Benden de korkup kaçacak mısınız?

Yazıya özel şarkı: Yok size şarkı falan! Kızdım ben!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder