2 Kasım 2014 Pazar

Seneleri saymanın mantıksılığına dair.

23 Ekim'lere selam olsun.
...
Uzun zamandır başlıklarıma nokta koyuyorum. Her an bir yazım, son yazım olabilir. Bunun bilincindeyim.
Esra'nın son yazdığı yazı neydi?
...
Üç yıl oldu.
Ve ben bütün perşembemi ağlamaya yakın bir halde ve yorgun argın geçirdim. Ağlayıp ağlamadığımı buraya yazmanın gözyaşı bezlerime ne katkısı olacak?!
Ölümün insanı mutsuz ettiğine inanmıyorum. Mutsuz eden ölüme dair var olan "gerçek dışı" düşüncelerimiz ve bu düşüncelerin yarattığı korku. Ölümden korkuyor olmamızın sebebi ise sonrasını bilmiyor olmamız, sadece bu.
Ölüm oysaki düşününce birçok güzel kapıların açılması demek. Dinlenmek, sınavın sona ermesi, insanlardan uzaklaşmak...
Ne kadar da dünyaya dair yazdım değil mi?
Gel bir de onu ciğerinin köşeleri ölenlere söyle, değil mi?
"Yarayla alay eder yaralanmamış olan" değil durumum, alay etmiyorum. Acıları hafifletmek için kendimce (!) mantıklı düşünce parçaları üretip kaygıyı azaltıyorum.
Ve tabi bunun o kadar da kolay olmadığını biliyorum.
...
Üç yıl oldu.
Kimimiz haberler hatırlatınca "Aa o kadar da olmuş mu?" dedik, geçtik. Kimimiz hatırlamadı bile. Kimimizin bu günden haberi bile yok. Kimimizse bugünü mezar başında ağlayarak geçirdi.
Mezar ne çirkin bir kelime. Kabir daha değerli sanki.
(Mezar Arapça bir kelime ve ziyaret edilen yer anlamında kullanılıyor. Ne de tuhaf değil mi?Kabir kelimesine gelince, yine Arapça bir kelime ve gömü anlamında. Mezar daha masum bir kelimeymiş aslında. Ziyaretin bol olmasına niyet ederek mezarı kullanmak daha güzel olabilir artık.)
(Bakın paragrafın ortasında neydi sonrasında ne oldu kelimeye bakış açım. İyi ki insanım.)
...
Üç yıl oldu.
Biz o sene üç mezar bıraktık Amasya'da bir dağın tepesine. Yine ziyarete gitmek nasip olmadı. Bakın, o cümleden sonra da nokta var.
...
Ölümleri hatırlamak ya da hatırlatmak dert değil.
Bir dua çok zor olmasa gerek.
Ölümden sonrasına inandığım için bunu rica ediyorum ancak inanmayan varsa sevgiyle kalsın.
...
Bir gün öğreneceğiz kimin haklı olduğunu.
Umarım hepimiz öyleyizdir.
Ama hepimiz yalnız uyuyorsak yatağımızda, ne fark eder kim haklıysa!

2 yorum:

  1. Kitap çok ilgi çekici okumak gerek.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabı henüz okuyamadım. Aslında yazıda da kitaba gönderme yapamamıştım ama merak uyandırdıysam ne mutlu bana :)

      Sil