28 Mart 2012 Çarşamba

Orhan Veli'yi unutma, şehri dinle gözlerin kapalı!


Nisan her zaman değerli, kutsal ve kutlanılası bir ay olmuştur benim için. Tamam, doğum günüm bu ayın içinde; bunun etkisi olabilir. Bütün bunları bir yana bırakalım şimdi.
Nisan, her ne kadar Mart kabul edilse de baharın geldiği asıl ay bence. Bakın mesela bugün kar yağdı Ankara'da. Nisan'da olur mu hiç? Belki. Hem Nisan her zaman daha sevimli, sıcak ve romantik bir ay olmuştur literatürde de. Nisan yağmurlarını hatırlatmak isterim size. Bu yağmurlar iklim değişikliği ile Mayıs'a kaymış olsa bile biz bu yağmurları yaşamış bir nesiliz.
Ayrıca en mühimi Orhan Veli bu güzel ve sevimli ayımızda doğmuş, 13 Nisan'da. Ne tesadüf ki benim Geleneksel Ağlama Günü'mle (GAG) aynı gün. Orhan Veli'yi benim için değerli yaşan diğer bir ayrıntı da bu sanırım. Bu ayrıntı bu sene bir şey ifade edecek artık. Neden mi? Anlatıyorum hemen.
GAG'da bu sene bencilce ağlamak yerine Orhan Veli'nin doğum gününü kutlayacağım. O gün bana hediye veren can'lara ben de birer hediye vererek onların Orhan Veli'yi hatırlamasını sağlayacağım. Güzel bir adım olacak sanırım benim için.
Şimdi sizden isteğim de şu: Yok yok doğum günüm için hediye dilenme yaşlarını geçtim. 22 Geleneksel Ağlama Günü'mü kutlayacağım yahu bu sene! İsteğim Orhan Veli'mize dair. Siz de o gün birilerine Orhan Veli kitapları hediye edebilirsiniz. Hadi paranız olmadı bir kağıda Orhan Veli şiirlerinden beğendiğiniz birini yazıp sevdiklerinize verebilirsiniz. Belki de Orhan Veli ile uzaktan yakından ilgisi olmayan bir hediye de olabilir. Yeter ki pakette "Orhan Veli'yi unutma, şehri dinle gözlerin kapalı!" yazsın yeter :)
Bence süper bir fikir. Öz Harfler Hareketi gibi bu hareket de çok büyük ses getirmeyecek olabilir ama benim şu anki heyecanım paha biçilemez.
22. GAG'ı Orhan Veli'ye adıyorum. Ruhu şad olsun.
Peki, o kadar yazdım. Sen kime ne hediye edeceksin 13 Nisan'da?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder