17 Ağustos 2012 Cuma

Çok Biliyorum: İş Görüşmeleri için İpuçları

İş dünyasına atılmanın önemli adımlarından biri de iş görüşmelerinden alnının akıyla çıkmaktır. Her iş görüşmesinden pozitif bir sonuçla dönmek ve sonrasında bu fırsatlardan birini seçip kendi istediğin işte çalışabiliyor olmak bence mükemmel bir şey. Yaşadığım deneyimlerden yola çıkarak birkaç önerim var sizlere.
  • Pozitif olun. Bunu benim "Çok Biliyorum" serilerinde sıkça duyacaksınız. Zaten bütün tavsiye yazılarında da bunu görürsünüz. Çünkü bir insanın yaşaması için, kaliteli bir yaşam sürmesi için buna ihtiyacı sonsuzdur. Pozitif olmak en başta kendine güven verir, bunu bir derslik psikoloji bilgisi olan biri bile rahatlıkla söyleyebilir.
  • Kuvvetli bir CV. Bu nasıl olacak? Öğrenciliği boş geçirmeyeceksin arkadaş. Seminerler, toplantılar, kulüpler, etkinlikler... Bunun gibi en azından beş tane sertifika yazdığınız an CV'niz iki sayfa olur! Şaka bir yana dolu dolu, birçok konuda bilgisi olan ve bu bilgilerin onaylandığı (E malum, sistemimiz educare anlayışıyla dolmuş taşmış durumda.) bir belgesi de elinde olan biri her yöneticinin hoşuna gider. Bir de bunlara ek olarak çeşitli etkinliklerin belgeleri olduğu zaman... Öğrenciyken bunları düşünmüyor insan, düşünmeli. Ben bir dost olarak tavsiyemi verdim.
  • Giyiniş her zaman önemlidir. "Kıyafetine göre karşılanır, düşüncelerine göre uğurlanırsın." lafı çok da doğru. Hani şu doksan saniyelik bir ilk görüş vardır ya, bu bilimsel olarak kanıtlanan gerçek bir veridir. İlk doksan saniye muhteşem görünün sonra salın gitsin! Yok yea! İşin gerektirdiği gibi giyinip, iş verenlere öyle görünmek tabi herkes için bir artıdır. Bunu sadece yazmış olmak için yazıyorum.
  • Samimiyet. Bu da benden olan tek tavsiye. Samimiyet her zaman kapıları açar. Samimi olduğum için hiçbir iş görüşmemde red cevabı almadım. Açıkça yeteneklerimi ve sınırlılıklarımı söyledikten sonra bir pürüz kalmıyor ortada. Ben böyle düşünüyorum. Bu nedenle de bir iş görüşmesinde samimi olmak, şartlar konusunda açık davranmak her zaman önemlidir.
İş görüşmeleri eğer karşınızdaki sizi satın alınacak bir eşya olarak değil de bir değer, yoğurulacak bir hamur olarak görüyorsa mantıklıdır. Bir iş yerinde size bir eşya muamelesi daha ilk dakikadan yapılıyorsa bence daha fazla uzatmayın konuşmayı. Olmayacağını söyleyip çıkın gidin. İş mi yok? Tabi yok. Ancak insani değer denen bir şey vardır ve bu değerlere sahip çıkmayan bir kurum milyarlar verse orada çalışmanın bir anlamı yoktur. Mutlu olmak bence bu yoldan geçer.
Nice paragöz insan vardı sınıfımda. Eminim ki milyarlara imzalar attılar, belki de çalışıyorlar. Ancak beş para etmez kişilikler o kadar parayı kazansa ne kazanmasa ne! Bu insani değer denen şey parada değil bili de saklıdır. Bu da eklemek istediğim bir diğer konu.
Değerlim iş bulamıyor. Ben 27 Ağustos'ta çalışmaya başlayacağım. Muhteşem bir kurumda, muhteşem bir imkanla harika bir iş buldum. Bilgime bilgi katarak, bilgimi paylaşarak çalışabileceğim ve bana heyecan veren bir özel eğitim kurumu. Umarım başarılarımı, güzelliklerimi buradan paylaşmak nasip olur. Tek ricam Değerlim için de dua etmeniz. Bir iş demek tanışma, nişan, düğün, balayı, çocuk ve iki tane yanyana mezar demek. Mümkünse?
Şimdiden teşekkürler okuyucu. İş görüşmesinde de başarılar.
"Çok Biliyorum" serisi tabi devam edecek!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder